söndag 18 september 2011

Gin Palace

Hejhej !

Igår började dagen med en tur till Queen Victoria market för att inhandla lite käk. Det är mycketmycket roligare att handla där ! Jag tycker verkligen det ska bli en tradition att åka dit varje helg :) .. Dessutom är det mycket billigare och vi har inte lyckats äta upp allt vi köpte förra veckan än ens !!

Igårkväll åkte jag in till stan för att träffa Emma och hennes kompisar. En tjej som hette Emelie fyllde nämligen år och vi var där för att fira henne. Och jag blev Emmas +1 , haha..

Vi var iallafall på ett ställe som hette Gin Palace, ett såntdär ställe som ligger i en mörk gränd och som man inte kan hitta om man inte vet att det ligger där, ett typiskt Melborianskt ställe alltså. Stället var inrett med mysiga soffor i lite olika färger, stora tjocka teaterdraperier över vissa väggar och med tavlor med guldramar på väggarna. I baren kunde man beställa allt från menyn, men ingenting innehöll vodka. Lite udda ställe alltså.

Jag och Emma satt och snacka med en kille som heter Greg, sjukt rolig kille. Det var vi som hängde hela vägen till nachosen vid kvällens slut. Klockan var väl runt halv fyra när jag kröp ner i sängen, hah..

Där har vi även anledningen till att denna dagen startat långsamt. Det blev en promenad i solen och det underbara vädret och nu sitter jag här och dricker tomatsoppa (: Snart ska nog Josefin komma hit (:





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar