söndag 11 september 2011

Helgen (:

Hejhejhallå !

Jag har inte bloggat på hela helgen, det har bara inte blivit så...

Igår morse åkte vi till Queen Victoria Market. Det är mycket roligare att handla mat på en marknad där folk konkurerar om att ha dom bästa grönsakerna och allt är superfärskt ! Dessutom blev det rejält mycket billigare än i vanliga affärer .. Vi köpte två kilo köttfärs för 10 dollar, alltså nästan 70 spänn ! .. Daniel och jag försökte hitta lite tavlor att hänga på väggarna också.. Man kan säga att vi har lite delade meningar där.. Jag är lite petig med vad som får hängas på väggarna och vad som inte får det ! haha...

Igår kväll hade vi tänkt gå på modevisning, men såklart var det slutsålt så vi fick snällt lägga ner det. Vi åkte in till stan till en jättemysig restaurang och käkade istället. Några timmar slog vi ihjäl där innan vi gick vidare. Vi tog en sväng förbi mitt favvoställe här också, The Ermald Peacock. Jag snubblade dock mig igenom hela stan på mina höga klackar, haha...

Denhär dagen har mestadels spenderats framför datorn, jag försöker verkligen få klart ett av mina projekt, men det känns som jag behöver två år till på mig.. ! Vi sprang iallafall ner till Toorak road och handlade en liten vända, och såg en hel flock med papegojor i träden på vägen tillbaka. Jag blir lika glad varje gång ! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar