söndag 16 oktober 2011

Bildbomb.

Hejhej ! Efter att jag deppat över att mitt stativ till mina modeller blivit helt förstört i solen så bestämde vi oss för att ta en promenad bort till stora konstmuseet som ligger bara några kilometer från där vi bor. På vägen blev det lite bilder vid Shrine of Rembrance. Jag vet inte riktigt vad stället är till för , men det är en del millitärer som vandrar omkring där, tvivlar på att man får klättra på statyerna... hah...

Sen blev det sunday market. Det är en jättemysig liten marknad där folk säljer handgjorda grejer i små stånd. Jag köpte en vetevärmare. Jag har saknat min som jag hade i sverige så jag kunnat dö ! Den är så sjukt skön om man har ont i magen.

Konstutställningen var inge rolig, dom hade en Matisse och en Picasso men för övrigt var allt över 100 år gammalt och handlade mest om Jesus och hovdamer... Det fick bli fika i stan istället.... Jag får leta vidare efter lite nyare och mer inspirerande konst. Annars får jag helt enkelt köpa nån av dom otroliga böckerna som hade i museets bookshop.

Nu håller jag på med mina modeller igen. Jag hoppas verkligen inte nånting går fel för då kommer jag va klar om nån sprejning ! Håll tummarna !





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar