tisdag 21 februari 2012

Melbourne ovanifrån.

Igår var vi uppe i Eureka tower. Daniel måste ju hinna med lite sånt innan han åker hem iallafall.. Tanken var att vi skulle gå till docklands men vi kom inte så långt, och det var väl lika bra.

Jag måste ge mig själv lite cred ändå. Sist jag var uppe i Eureka tower vart bilderna verkligen hemska, så ibland känns det att man faktiskt utvecklas. Förra inlägget finns här !

Jag tycker Melbourne är himla fint, och för er som aldrig varit här så är den gula byggnaden längst ner flinder street station. Och området till höger med alla de gråa husen är federation square. Det är som ett sorts centrum. Jag minns så väl första gången jag var där, då jag och mamma satt och drack 1dollarskaffe från seven eleven där utanför.

Vägen som går vidare in åt vänster är Swanston street och går genom hela staden och förbi all shopping och chinatown och en massa andra roliga ställen...

Dom stora höghusen ligger borta i stadens affärsdistrikt. Och floden allra längst ner är såklart Yarra river som flyter genom hela Melbourne.

Visst är det ganska fint ändå !?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar