onsdag 28 november 2012

Perth !

Tjena allena.

Igår hoppade vi på planet och drog till Perth, WA. Lite coolt är det att man kan flyga i typ 4 timmar och ändå vara i samma land!
Idag käkade vi frukost nere i Fremantle. Vi tog bilen dit för att det ligger nere vid havet. Ska jag vara ärlig så vet jag absolut ingenting om Perth (förutom att dom har massor av hajattacker) I alla fall hittade vi ett konstgalleri/café som var helt sjukt mysigt där vi käkade frukost. Dom spelade alt-J i högtalarna och gjorde sinnessjukt god latte. Jag hade varit stammis där om jag bott i Fremantle.
Därefter tog vi bilen på en roadtrip och kollade läget och kände på vattnet och på stränderna och efter ett par timmar hamnade vi i Perth centrum. Eller ja, vi hängde lite i North bridge först. Sjukt mysigt. Sjukt mycket fin street art. Sjukt mycket fina killar. Små bokhandlar med massor av designböcker. Och caféer. Hela atmosfären. Jag. Gillar. Perth.
Pricken över i:et var väl att vi hittade en chokladaffär som var himmelriket.

I got a cute mum

Breakfast place



true.


I met this nice guy. He was one of the first Europeans ever in Australia :)

Tobias met a pretty lady

We went to Fremantle






1 kommentar:

  1. Heath Ledger är begravd i Perth! Åk och titta :) kommer du ihåg Sälen när vi satt och kollade på tio orsaker att hata dig och åt vit choklad i massor? Saknar dig Tessi!

    SvaraRadera