söndag 2 december 2012

Glad tjej.

Hejhej !
Vi är tillbaka i Melbourne och det kändes nästan som att åka på semester när vi kom hit istället. Igår satt vi i st kilda under palmerna vid stranden i solen och käkade sen lunch och drack öl, precis så som det ska va på semestern.

Idag har jag, för första gången, stått upp på en kiteboard. Det var sjukt häftigt!!! Man ligger där och plaskar i vattnet och så styr man kiten så att man ger den kraft så den drar en upp ur vattnet. Första två försöken så lyckades jag inte alls få kiten att ta lagom kraft och samtidigt spänna kroppen och ställa mig upp. Det är mycket svårare än man tror. Tredje gången så stog jag helt plötsligt där på vattnet. Jag bara skrattade när jag ramlade och hamnade under vattnet. Sen dog vinden. Jag tror jag kommer ha svårt att sova inatt. Jag vill ut i vattnet igen!!

Vinden var inte så stark idag så jag lånade en kite som är tre meter större än min, alltså 12 meter, på kiteskolan och så hade jag en jättebra kvinnlig instruktör. Hon var lika exhalterad som jag när jag kom upp, haha. Hon sa att om man lyckades med det i slutet på sista lektionen så var det bra, och jag har liksom en timme kvar. Winwin.

Jag har inga bilder från stranden men jag la upp några på vägen hem på instagram, så ni får kika där :)

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar