torsdag 18 april 2013

inspiration!

Hej på er!

Jag fick lite inspiration för jag hittade så mycket bra online, om lite allt möjligt. Tänkte dela med mig :)

Hittade denhär oerhört fina historien om en kille vars fru fick bröstcancer och dog. Hon lät honom fotografera hennes kamp mot cancern och det är hur vackert som helst. dog lite.



Hittade den här fina filmen om hur tjejer ser på sig själva. Det är bara så himla sant och alla borde kolla på den och sedan ta sig en ny titt i spegeln. Om vi kunde sluta va så självkritiska och sluta oroa oss så mycket över hur vi ser ut så kanske vi hade kunnat komma nånstans här i världen...




Detta är en otroligt inspirerande film om hur vi tänker och vad det är som gör att vi väljer produkter som Apple, eller väljer att lyssna på talare som Martin Luther King. "People don't buy what we do, they buy why we do it" Jag kommer lätt använda mig av detta i framtiden.




När jag ändå gör denhär listan så måste jag ju dela med mig av en av mina favoriter bland kvinnliga ledare i världen också, Sheryl Sandberg. Otrolig kvinna.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar