fredag 14 mars 2014

Mars.

Hej :)

Jag hoppas allt är bra. Här är det Mars, vecka två. Jag går i skolan där visionerna är stora och rulltrapportna alltid står still. Vi är tillbaka för en ny termin, solen skiner än och vi blir indelade i grupparbeten till höger och vänster. Jag överpresterar. Som vanligt kan jag inte tänka att "precis vad jag behöver göra" är nog. Måste göra lite mer.



Jag leder nu ett team på 7 personer, mig inräknat, och i december på galan ska vi stolt presentera vårat fina fina arbete. 3D-printing är temat.

St Kilda är som vanligt. Så vanligt att det konstiga smälter in. Och i kite-affären är dom alltid lika glada. Jag vet, jag var tvungen att skaffa en ny bräda.

Jag var tvungen att skaffa en ny bräda för att vi kitade från Sandringham till St Kilda. Eller ja, det var vårat mål. Någonstans långt ute på djupt vatten så tappade min drake kraft och störtade i vattnet. Jag var i luften och krashade. Brädan lossnade på vägen. Vågorna var överallt. Jag flög draken upp och ner, såg brädan, 30 meter upp. Uppochner, endast de gröna små fenorna stack upp. En halv sekund. Så vart den borta igen. Efter en halvtimmes letande gav jag upp. Jag lät draken flyga mig till stranden. Hoppades att den skulle flyta iland nånstans och att någon skulle ringa numret som stod på brädan.

Jag antar att någon tyckte det var en oerhört fin bräda och att den nu ligger i ett garage nånstans.
Min nya bräda är grön och rosa, den ska fan inte få försvinna så lätt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar