söndag 17 juli 2011

:)




Denhär dagen började med att jag vaknade kvart i fem, och var helt jättepigg. Jag som trodde jag inte skulle känna av tidsskillnaden, haha.
Vi tog oss bort till Queen Victoria Market det första vi gjorde. På vägen dit såg vi någon slags papegojor i träden i alla möjliga färger, så himla fina ! Bra mycket finare än dem man kan köpa på djuraffärerna hemma !!
Marknaden är enorm . Det finns allt från kläder till ostar. Bara köttdelen var en hel stor sal! Mamma var eld och lågor över allt gott man kunde köpa där . ( Får vi tag på en lägenhet så har mamma lovat att vi ska laga massa gott käk , så hoppas hoppas ! ) Idag har jag i alla fall shoppat ett par skor ! Jag behöver ju inte precis passa på att shoppa, jag ska ju bo här ett tag.
Innan middag gick vi ner till stan och skaffade ett Australiensiskt nummer till mig, så så fort jag fått igång det så kan jag i alla fall kolla facebook här nere !

Vi har även tagit oss ner till havet och spanat in stranden. Det kändes verkligen som ett ställe man ville hänga på på sommaren. Och till skillnad från vintern i Varberg så var det faktiskt folk i rörelse på stranden nu, och även folk som satt vid uteserveringarna där nere.
Sen drog vi in till akvariet och spanade in vad som egentligen finns här ute. Jag blev inte precis jätteimponerad av att det simmar omkring fem meter långa hammarhajar utanför Melbourne. Däremot fanns det annat som Baby dragons ( jag hade aldrig sett såna förut, men dom är verkligen jättesöta, så vet ni inte vad det är , googla ! ), sköldpaddor och dom flesta fiskarna som är med i hitta Nemo.
Imorgon satsar vi på att ta oss ut till en Agent som har en lägenhet jag är lite (mycket) sugen på !


- Här finns inte snö normalt på vintern, det är nämligen en av attraktionerna på stadens nöjesfält att åka pulka (och då är bara backen kanske en halv meter hög)
- Fortfarande inga spindlar
- Pingviner är jäkligt bra simmare !
- Det är omöjligt att veta vilken sida man ska stå på för att ta spårvagnen åt rätt håll !

1 kommentar:

  1. Bra att ni inte hittar några spindlar. Har man inte sett dom existerar dom inte! Så det så! <3 P

    SvaraRadera