måndag 18 juli 2011

lägenhetsjakt !

Tjoo.

Idag har vi varit runt i en del lägenheter. Att leta lägenheter i Melbourne är verkligen ett äventyr i sig, först går man till en Agency och hämtar lägenhetens nycklar och sen går man själv till lägenheten och kikar.

Vi har kollat på tre stycken idag , och har iallafall en till på G imorn ! Så det känns bra faktiskt. Nu samlar jag bara poäng för att få hyra, man ska ha så mycket bevis på att man är den man är som möjligt, och att man har tillräckligt med pengar. Inte alls lika smidigt som i Sverige.

Inatt gick förresten brandlarmet på vandrarhemmet. Vi letade brandtrappor och stod där och huttrade i mörkret och regnet medan brandmännen var inne och kollade läget. Inte bästa sättet att bli väckt på ! Tur ändå att inte alla mina tillhörigheter brann upp ! Det vore aningen snopet.

Jaja . Nu måste jag äta nått ! Hungrig som en varg är jag !


Och Johan; vilket håll åker vattnet åt i toaletterna i sverige ? För jag vet inte vad jag ska jämföra med !

( Nu vill inte bilderna vara med igen , dumma dom...)
Tjingeling.

1 kommentar: