torsdag 21 juli 2011

Torsdag :)

Hej världen !
Jag har fortfarande inte fått svar på dendär lägenheten som jag vill ha. Har verkligen gått på nålar hela dagen, så vid fyra tröttnade jag och
ringde till Liza som ringde tillbaka och sa att vi får svar innan lunch imorgon för att ägaren inte bestämt sig än.. Jag drog till med att vi kan betala de tre första månadernas hyra i förskott på en gång. Jag hoppas verkligen fortfarande på denna ! Man ska inte säga hej innan man hoppat över näcken men man kan ju i alla fall fortsätta hålla tummarna !
I övrigt har vi vimsat omkring och kollat på två andra lägenheter idag. Till första tog vi spårvagnen, såg på mobilen att vi var på väg år fel håll, hoppade av och sprang tillbaka, kom på en på rätt håll innan vi insåg att mobilen hade hittat fel gata och att den faktiskt låg åt hållet vi började på, fast rejält långt borta… Menmen , någon ska vara snurrigast i den här stan också !

Ingen av dagens lägenheter var nått att ha, den ena var dock väldigt charmig. Den var förmodligen inte renoverad sedan 40-talet.


Träffade även en såndär sjukt söt gubbe som jobbar med att stanna bilar när barn ska gå över vägen ! Trodde nästan inte sånt fanns på riktigt ! haha…


Melbourne är förresten en helt fantastisk stad om man gillar choklad. Dom har Lindt-affärer här ! Jag har sett flera stycken ! Och chokladfik typ ! Helt underbart :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar