onsdag 20 juli 2011

Håll tummarna !

Hello !

Idag sov vi nästan så länge att vi missade frukosten. Vi är helt slut varenda kväll efter allt promenerande ! Idag har vi ändå tagit det ganska lugnt. Jag började dagen med att jobba lite granna, tänkte att när vi väl får en lägenhet så kommer all energi ligga på att fixa med den...

Sedan tog vi oss ner emot stan, till ett område som heter Chapel street, vilket hittills är mitt favorit-shoppingställe. Det är som en lång gata med affärer, och även här är det inte många märken man känner igen. Australien är som en egen liten värld med egna märken, och väldigt mycket snygga kläder !

Sedan drog vi och kollade på två lägenheter till, hoppas fortfarande på den vi kollade på igår, men man måste äta många bananer för att halka på rätt bananskal. Den ena visade sig vara tillräckligt fin för att ansöka om. Den skulle dock behövas målas om lite.... Efter första visningen fick vi förresten springa 2km för att hinna tills nästa visning, bra kämpat där tyckte jag ! haha..

Vi avslutade iallafall dagen på en kanonmysig liten restaurang inne i den mysigaste gränden i Melbournes centrum. Massa god mat hade dom ! Där vill jag verkligen äta fler gånger :)

Hoppas eran dag varit lika bra som min!

Håll tummarna för att när Liza ringer imorn så säger hon att det är vi som får lägenheten, snälla ? :)


Mamma hittade förresten sin egen gata, haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar