måndag 22 augusti 2011

apelsiner och kamerapromenad (:

När jag vaknade imorse så mådde jag verkligen helt sjukt dåligt ! Det kändes som att någon hade kört min hjärna genom en köttkvarn eller nånting . Jag tror jag har en infektion nånstans i kroppen ! .. Så lika mycket jag orkade plugga igår, lika lite orkade jag göra nånting idag.

Iallafall tryckte jag i mig en hel del apelsiner och bestämde mig för att jag minsann inte har tid att vara sjuk, innan jag åkte till skolan !

En lektion tutorial stod på dagens schema ! .. Efter skolan vandrade jag förbi Coles och köpte tre kilo apelsiner , så nu minsann ska jag ta dö på vaddetänär som får mig att må dåligt ! .

På vägen hem hoppade jag av i Richmond och tänkte gå hem därifrån. Tanken slog mig att jag skulle göra det förra veckan, men eftersom det blir mörkt så tidigt så visste jag inte om jag vågade . Man går liksom genom en park och över en gräsplan och över en gångbro. Det känns som bra ställen för styckmördare att hålla till på ! (Jag vet att jag är lite mesig, men jag vill verkligen inte dö än.)

Som tur var hade jag helt totalt fel ! Det visade sig att halva melbournes befolkning visst är ute och springer vid sextiden jämte parken, det var så mycket folk på trottoaren att jag fick akta mig lite för att inte vara i vägen. Så sjukt skönt att veta att man kan gå där på kvällarna !

I vilket fall blev det en del fina bilder som jag tänkte lägga här .
Nu ska jag sätta tänderna i alla mina apelsiner ! Ha en bra kväll allihopa !






Det är verkligen nånting speciellt med Melbourne . Det är så fint här !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar