fredag 26 augusti 2011

Fredagstankar.

Helloo.

Jag känner ändå att jag har gjort lite vettiga saker idag, förutom skolan då. Har varit vilse i Melbourne och letat efter min försvunna bank ! Som alla vet så glömde man bort att stoppa in det som kallas för lokalsinne när man skapade mig, så jag har lite problem när jag inte riktigt vet var jag är. Iallafall så öppnade jag ett bankkonto när jag kom hit, vi vandrade in på första banken vi stötte på och bara tog den. Och jag kommer verkligen inte ihåg var den låg. Så idag har jag varit runt i hela Melbourne och letat efter min bank.

När jag hittat den och samma kille som var astrevlig sist höll på att hjälpa mig så frågade han hur det var med mamma, hur i hela friden kom han ihåg att mamma var med mig ? Jag blir så imponerad varje dag över att folk faktiskt bryr sig om varandra.

Förutom det har jag hängt med Emma en stund på federation square. Det är sjukt bra att ha en kompis som bott här längre än mig och vet hur allt fungerar ! Hon tyckte att jag skulle ta australiensiskt körkort och sa att det skulle va jättelätt i och med att jag redan kan köra bil, så jag får iallafall fundera lite på det. Plus att det inte alls kostar så mycket som svenska körkort gör.

Förutom det så har jag funderat lite på att jag blivit sjukt mycket bättre på att vara ensam, på bara de här veckorna. Jag tycker oftast inte att det är så fruktansvärt jobbigt och jag är inte längre ledsen över det så ofta. Mycket har ju såklart att göra med allt stöd jag får hemmifrån, för fanns inte internet så hade det varit helt annorlunda. Men det känns iallafall bra att veta att jag klarar mig själv.



Nu är jag iallafall hemma, ikväll blir en sovatidigtkväll. Sex and the city och god mat står på schemat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar