söndag 14 augusti 2011

Hej !

Nu är det redan söndag ! Tiden går alldeles för snabbt !

Igår på dagen var jag ute och gick på stan med Josefin . Vi tog chapelstreet rundan. Man kan säga att det finns två centrum i Melbourne. Det ena är ju city så klart. Det andra är Chapel street. Shoppingen och festen är tydligen bättre på Chapel street men jag har inte hunnit kolla om det stämmer än.

I vilket fall vandrade vi omkring där hela förmiddagen och bara pratade och kollade på kläder. Vi hamnade tillochmed på en litenliten second hand-marknad... Det är så skönt att bara gå omkring och prata om allt. Och Josefin är en sån tjej man tycker om direkt :)

Innan vi åkte hem så käkade vi tacos ! Mums !
Det blev en riktigt bra dag iallafall.





Vid fyra åkte jag hem och jobbade och pluggade en hel del ! Det kändes sjukt bra ! Sen ringde pappa på skype. Det kändes också så himla bra ! Jag hade iallafall tänkt stanna hemma hela kvällen och bara dega, men så messade Emma och undrade om vi inte bara kunde ta en drink, så det gjorde vi iallafall. Nu blir det degande idag iallafall, har en del läxor jag försöker ta mig igenom, vissa roligare än andra.

Det är minsann inte lätt att göra allt på engelska alltid. Jag menar, första fysiklektionen så frågade föreläsaren om vad en vektor är. Sån enkel fråga och jag vet att jag kan svaret, MEN HUR SÄGER MAN DET PÅ ENGELSKA ? Aja, hellre att jag inte kan språket än att jag inte kan svaret. haha.



(Erkänn min guldiga jacka är sjukt ball ! haha)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar