söndag 7 augusti 2011

Hej !

Oj, vart ska jag börja? Senaste dygnet har verkligen varit hur roligt som helst. Det började med att jag träffade Emma igår. Emma är en tjej som jag och mamma träffade på en restaurang för någon vecka sedan. Hon är en tjej som bott i Melbourne i 3,5 år men som egentligen är från Borås ! Vi tog oss till ett ställe som heter The Emerald Peacock. Jag hade gärna bott där ! Det var verkligen jättemysigt ! . Där träffade vi två tjejer som hette Alex och Maggie och Alex följde med oss vidare till nästa ställe som var en så fancy klubb att även om man kom in så betydde det inte att man fick komma in på dansgolvet. Helt knäppt ! haha. Vi kom dit iallafall och stannade där ett tag innan vi tog oss till det jättecoola stället som The hiveskonserten höll till på. House of rock/ Baroq House/ Palace theater , jag vet inte riktigt vilket som är det riktiga namnet. Den här kvällen hade de förvandlat hela stället till en rockklubb helt enkelt. Det var hårdrockare över hela dansgolvet som headbangare till hårdrocken de spelade. På scenen fanns det nu Dj och tjejer som dansade. Jag Alex och Emma studsade omkring som tokar och det hann hända en hel del knäppa grejer innan jag tog mig hem igen ... Klockan var fem på morgonen innan jag var i säng.

Det var verkligen en helt galet rolig kväll. Så jag hoppas verkligen vi kör en uppföljare snart !
(Killen är bara en random människa från dansgolvet som verkligen var helt inne i musiken, haha)








Idag vaknade jag sent... Vid två bestämde jag mig för att jag inte kunde sitta hemma hela dagen och mögla så jag åkte in till stan för att kolla på lite Streetart. (Jag ska lägga upp lite bilder en annan gång). Av en händelse korsade jag gatan och hamnade i en serieteckarstudio/utställning. Jättecoola grejer fanns det verkligen ! Så kom det fram en kille och började snacka lite med mig. Det visade sig att killen, som heter Ben, var en av konstnärerna och efter att ha snackat en stund med honom så undrade han om jag ville joina han och två andra konstnärer på middag. (Ja, man är verkligen översnälla emot alla här) Så innan jag visste ordet av käkade jag asiatiskt tillsammans med tre riktigt duktiga serietecknare.. Vilken bra dag det blev !

Nu är jag galet trött, ska upp tidigt imorn och ta mig till skolan till något jag hoppas blir första lektionen ! Lycka till Therese ! Och ni andra går ha en kalasbra dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar