lördag 6 augusti 2011

Fredagkväll. Lördagmorgon. Många tankar.

Nägra saker jag upptäckt ;

- Man kommer inte in på uteställen om man är fler killar än tjejer.

- Killarna accepterar att det är så.

- Godis heter inte candy, det heter lolly.

- Det är tydligen bättre uteställen nere på Chapel street än i city.

- Dom har inga duschslangar här.

- Baconen är långa som en underarm.

- Taxichaufförer har ingen gps, och har ofta ingen aning om vart de ska köra.

- Alla tiggare sitter inte och ser ledsna och ovårdade ut, vissa går omkring nyduschade och har vanliga kläder och undrar om de kan få en dollar.

- Alla holländare knarkar inte.

- Squash och zucchini är samma sak. Och dom är kalas att ha i mat ! särskillt i tomatsås. mums.

- Parken jämte min gata är jättefin att springa i.

- Dom har inte uppfunnit flytande margarin här än, men (!) det finns faktiskt osthyvlar.

- Måttsatserna är inte ett dugg som i sverige. Här har man måttsatser på 1 kopp, 1/2 kopp, 1/4 kopp.

- När det regnar, så gör det det i tio minuter. Så även om det regnar en dag så växlar vädret så ofta att man märker inte att det varit dåligt.

- Allt som inte är i Australien är overseas. Man säger aldrig utomlands, utan från andra sidan havet.





Igår var nog sämsta utekvällen ever. Se punkt 1 och 4. Vi var på ett minimalt ställe mitt i stan. Med minimalt menar jag att jag likaväl skulle kunna ha en klubb i min lägenhet, om man bara målade den kolsvart, satte på jättehög dunkadunkamusik och tände röda lampor i garderoben. Som man säger, första gången är aldrig den bästa. haha.

Jag träffade däremot en jättetrevlig taxichaufför som insisterade på att jag skulle med hans gäng ut så han kunde visa vart man skulle gå och att jag skulle ta hans nummer. Jag sa artigt att jag skulle ringa om jag fick tråkigt och tog hans nummer innan han släppte av mig utanför mitt hus. Jag hade aldrig tänkt ringa och nu har jag inte längre kvar numret.

- Ibland känner jag mig väldigt mycket som en svensk flicka.


Detta är jag och min kompis Nick :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar