tisdag 6 december 2011

GOR. Dag 2

Igår vaknade vi klockan 8. Eller ja, jag vaknade klockan åtta, det tog en timme innan jag lyckats få liv i pojken min! Vi checkade ut och tog oss ner till stan och käkade frukost innan vi hoppade in i bilen igen. Sen åkte vi på kängurujakt till Tower Hill som ligger utanför. Sist vi var där så såg vi massor av kängurur och förväntningarna inför den här gången var ju skyhöga! Vi hittade inte en enda lite känguru. Och inga koalor. Ändå letade vi verkligen bland buskar och snår för att hitta några. Vi fick helt enkelt ge oss av hemåt utan att ha sett någon på nära håll (Vi såg dock en känguru snabbt på vägen dit eftersom vi höll på att krocka med den! )
Hemvägen tog vi en annan väg som hette b140. Det var verkligen platt landskap, öppna fält, och ingenting som skymde sikten utan man såg så långt det gick. Hade inte jorden varit rund så hade man sett ännu längre! På vägen fanns det några enormt små byar. Tre hus och en affär typ. Vi stannade för att käka i en by. Skulle man köpa pizza så tog det en halvtimme eftersom de skulle starta ugnen. ”Byn” hade inga sidogator eller tvärgator och jag tror att vi hann träffa hälften av alla invånarna på vår lunch. Efter en lång dag i bilen var det skönt att komma hem. Nu börjar dock rastlösheten komma krypande ! Jag vill ut på fler road tripps ! Nu ! .

Foto; Daniel.








Den här fågeln låg precis jämte vägen. Tror den ruvade på ägg. Jag trodde verkligen den var död först !


Melbourne

Sjukt mysig resa blev det. Det är så skönt när man gör varandra glada och skrattiga. Och när man får se massa saker. Och bara kan svänga av när man känner för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar