måndag 19 december 2011

Sydney by car. Dag 1.

Heeej !

Igår kom vi hem till Melbourne igen. Det har verkligen varit sjukt roligt att vara ute på road trip, även om det var sjukt skönt att komma tillbaka till vår sjukt sköna säng igen ! Såklart har jag typ två miljoner bilder att gå igenom innan alla är klara för att läggas här och det finns så mycket att berätta så jag vet inte vart jag ska börja. Det känns som att vi varit borta ett år ! Kan berätta lite om början av resan iallafall så får det bli fler inlägg imorn.

Vi åkte tidigt i måndags morse och tog oss ut mot kustvägen, A1, Princes Highway från Melbourne och upp till Sydney. Eftersom jag behöver jobba så har vi letat internetkafeer som tokar (Australien är sämst på det här med internet, tacka vet jag Sverige som har fixat att man kan ansluta typ överallt ! ) Första dagen stannade vi på ett ställe som heter Lake Entrance. Det är en by som ligger i mitten av ett gäng flogmynningar som skapar väldigt strömt vatten. Daniel hade såklart med sig fiskespöt så han drog upp lite fisk och jag knäppte lite bilder.

På kvällen tog vi oss fram till en liten stad (är man ute i bushen så är en by med fler än 10 hus typ en stad. haha) som heter Eden där vi käka pizza och sov. Vi kom dit när det hade blivit mörkt och letade oss fram lite på måfå och bestämde oss för att sova i bilen. (Ja, kläcker man såna ideer så får man faktiskt skylla sig själv, haha.) När vi vaknade upptäckte vi att vi sovit på en utkiksplats för Valar ! haha..

Sjukt stolt när jag tog denna bilden ! Jag har faktiskt inte photoshopat in fåglarna, även om man kan tro det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar