lördag 24 december 2011

Sydney by car. Dag 4

Första heldagen i Sydney så hoppade vi på en sightseeingbuss och satt på taket och åkte genom staden. Det är faktiskt ett väldigt bra sätt att få se lite av stan. Denna gången tänkte vi också att bussen skulle gå längre än vad den gjorde så vips var vi tillbaka där vi hoppade på och fick åka ännu ett varv ! Det är inte lätt detdär.

Nästa gång vi hoppade av så gjorde vi det vid operahuset och promenerade ut dit för att få se det. Det är verkligen jättefint. Ingenting annat liknar ju det. Solen sken och det var en jättefin dag. Därefter gick vi genom Botanic gardens (Melbournes Botaniska är sjukt mycket finare än Sydneys.) till Art gallery of NSW, konstskadad som jag är!. Dom hade en stor Picassoutställning och även en fotoutställning som jag ville se. Jag blev jätteimponerad av museet, det var väldigt inspirerande. Daniel hängde med bra han också, läste om lite tavlor och så. Tror inte jag kan omvända honom helt men jag blir glad när han försöker (:

Framåt kvällen gick vi ut och käkade på Hard rock cafe och drack lite öl, ett säkert kort med andra ord. Det blev en väldigt mysig kväll :)



Det är bara 1056005 nu, en har ramlat bort.... Lite roligt att takplattorna är från Höganäs.

Dessa fåglarna är vanliga i Sydney. Jag och Daniel kallar dem för fulfåglar. haha.
Har inte så mycket bilder från konstmuseet, men detta är en av dem. I Australien är visst rinn i lacken konst. Hemma är det bara ner i luten med grejerna. haha.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar