söndag 25 december 2011

Merry christmas !

GOD JUL ALLA ! 

Det har varit en helt ny upplevelse att inte spendera julen på samma sätt som man brukar och det är ju dagar som denna man längtar väldigt mycket efter det som brukar vara, även om vi haft en väldigt mysig julafton ändå, Daniel och jag.

Lite julmat käkade vi, köttbullar, sill, pepparkakor, lussekatter och knäck. Sen plundrade vi granen på julklappar innan vi åkte iväg till Svenska kyrkan en snabbis för lite glögg och för att träffa en hel del väldigt trevliga svenskar. Jag kunde inte dölja min glädje när jag till och med sprang in i två killar från Jönköping som hade, precis som alla andra jönköpingsbor, världens härligaste dialekt. Det kändes lite hemma faktiskt.

Nu framåt kvällen har vi kollat klart på julkalendern. Jag har inte kollat tidigare år, men den här var verkligen hur mysig som helst.

Efter det så har jag skypedejtat nästan hela tjocka släkten ! Så himla mysigt ! Det började med samtal från Älgaryd, sen ringde det från Varberg och Jönköping och till sist har jag pratat med min faster och farbror från Tyskland!

Det har varit jätteroligt att få prata med er allihopa ! Tack så mycket !

När jag snackade med pappa, tobbe och helen imorse så hade de våran hund Wilma där. Hon var så söt, hon fattade ju att jag ropade på henne men hon förstod inte vart det kom ifrån så hon bara flackade med blicken mellan alla och förstod inte vad hon skulle ta sig till. Lilla söta wilma.

Nu är det bara 16 minuter kvar till Kalle Anka! (Är man såhär långt från sverige så blir det plötsligt viktigt att hålla på traditionerna !) Så nu taggar vi kalle !

Hoppas ni haft och kommer ha en underbar jul allesammans.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar