torsdag 9 februari 2012

Sydney by car. Bortglömd och väldigt sen uppdatering !

Hej !

Jag satt och kikade igenom bilderna på min blogg. Och då insåg jag att jag aldrig la upp sista bilderna från sydney. Dom kanske inte är världens finaste (Det var väl en såndär dag då kameran och jag inte riktigt ville komma överrens...)

Iallafall. Det sista vi gjorde i Sydney sista dagen var att ta färjan ut till Manly. Vi hade hört att man kan inte "göra" Sydney utan att ha tagit en av alla färjor därifrån. Vi hade varken med oss badkläder eller handdukar utan hade bara vandrat på stan på förmiddagen. Iallafall så kom vi dit och insåg att Manly beach är ett surfingställe. Det var massor av surfare i vattnet och det såg hur roligt ut som helst. Så, efter att ha övertalat Daniel, så lyckades vi hyra våtdräkter och brädor och så gav vi oss ut i vågorna. Jag menar det när jag säger att det var en av de roligaste grejerna jag nånsin gjort. Det var som att åka pulka, fast myyyyyyyyyyycket snabbare. Jag kunde absolut inte stå upp. Med alla stora vågor och våtdräkten och brädan så hade jag fullt sjå att komma upp på brädan liggande. Men gud vad jag skrattade när jag flög fram på vågorna. Om du som läser detta aldrig testat och nånsin får chansen, TA DEN . Det är så värt det.

Iallafall är det värre än ett pass med Paulina på gymmet och efter bara 40 minuter var jag tvungen att ta mig upp för att jag var så trött i alla muskler att jag inte skulle orka hålla mig ovanför ytan länge till.

Under tiden lyckades jag bränna mig på en manet också. AJAJ säger jag bara. Som tur är var den inte farlig, men kolla bilden på vilken knöl jag fick på handen !

Jaja, nu har jag fått berätta det med. Tur bara att vi inte träffade på någon haj där, för dom finns visst där. Man kan tillochmed se dem på google maps. Tror du mig inte ? Googla "google maps manly beach shark" så får du se själv :)

Dagen efter så åkte vi hem, hela vägen i ett svep.

Snipp snapp snut så var Sydneysagan slut :)

AJAJ.

Jag träffade en lite längre polare :)


Sydney från havet.

Manly beach och surfarna.

Söt skylt som jag lyckades ta kort på på vägen hem :) Förmodligen har det med vinodlingarna att göra..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar