söndag 12 februari 2012

Lördagkväll/natten till söndag.

Hej bloggen och alla fina människor som kikar in här ibland.

Ikväll har jag varit i zon 2, alltså låååååååångt bort. Så långt bort att man inte längre kunde se till staden. Det är väldigt långt kan jag säga. 40 minuter med tåg typ. och ändå inte utanför Melbourne. Då inser man hur stort det är. Vi träffade lite kompisar där, bland annat Meja och Trent från skolan och så lite annat folk. Och Daniel såklart. Vi gjorde en Australiensisk BBQ och grillade allt från majs till köttbullar till kött till bläckfiskar och tomater. Och konstiga korvar såklart. Men gott var det, och nu är vi hemma igen. Och jag drack alldeles för mycket. Kaffe alltså. haha. Jag tänkte kolla igenom minneskortet på kameran imorgon, men just nu får det va :) Har bland annat bilder på en stor spindel vi hittade på en vägg där.

Imorgon ska vi tvätta. Skriver jag det här så måste jag ännu mer göra det. Om man bara har fyra stora handdukar så måste man tvätta när några hamnar i tvättkorgen, särskilt om man tar med till stranden och skitar ner då och då. Så vi gjorde en överenskommelse jag och Daniel. Tvättar vi inte imorgon så måste vi springa 3 mil denna veckan. Alltså, det är tvätta eller dö som gäller :)

Förresten sa en fin vän till mig idag att jag är bättre än vad folk tror att jag är. Jag tyckte det var väldigt fint. Och jag hoppas verkligen det är sant och att jag kommer förstå någon dag. Eller i alla fall kommer på hur jag ska bevisa det för mig och andra. För jag vill ju vara bättre såklart. Det är ju mitt mål att bli sjukt bra. Ibland undrar jag verkligen vad det ska bli av mig. Hur eller hur ska det bli bra :)

Nu sitter jag här och lyssnar på Kent, på vintervila och känner exakt hur det känns i Sverige i kylan just nu. Inga är så bra på att beskriva Sverige som Kent. Idag saknar jag Sverige.

Jag hoppas eran lördag har varit lika bra som min :)



"Och den stora vita björnen ligger kvar 
Den har lagt sig mellan asfalten och husen
jag hoppas att den inte ger sig av 
så vi kan ligga kvar."

1 kommentar: