fredag 9 mars 2012

Fredag skolvecka 2. Äntligen.

Gokväll, eller natt. För här är klockan faktiskt redan ett på natten.

Mitt mål var att överleva den här dagen. När jag har mer läxor än jag kan hantera så sänker jag alltid ribban och sätter det som mål. Knasigt men sant. Igår natt satt jag uppe länge och gjorde fysikuppgifter så när klockan ringde imorse var jag en zombie. Jag tog mig igenom skolan och assignmenten för denna veckan och blev fri för ett par timmar.

Det är galet mycket i skolan nu och det spelar ingen roll hur mycket man pluggar, för man hinner inte med ändå. Jag ligger och kippar efter andan strax under ytan. Jag hoppas verkligen det blir bättre snart. Helt sjukt.

Det är en så konstig känsla att få fredag efter en sån här vecka. Det känns verkligen som att allting kommer tillbaka, all kraft, all inspiration, all ork. Och allt för att det är fredag. På vägen hem hann jag förälska mig i dom små bruna labradorvalparna som säljer på djuraffären på Melbourne central. Hur kan man gå förbi och inte köpa en. Helt otroligt.

När jag kom hem så hade jag fått brev från mamma med svenska tidningar och godis och grejer, och en massa kärlek. Så glad jag blev :).

Jaja, några veckor senare gjorde jag något som jag längtat efter väldigt länge, jag tog ut min kamera på promenad. Fy vad jag har saknat det. Bilderna kommer upp i nästa inlägg. Den här dagen blev, trots brist på sömn när jag satt uppe länge och pluggade fysik igår, en väldigt bra dag. Och nu är jag en väldigt trött tjej.

Här är en bild jag tog i skolan idag :)

1 kommentar: