måndag 12 mars 2012

Ny vecka :)

Hej bloggen .

Jag har nästan drabbats av nånting som är nytt för mig, åldersnojja light. Jag och Emma och ett helt gäng andra människor var ute och festade i lördags kväll, och nu är det måndagkväll och jag är fortfarande hur trött som helst ! hah. Vi hade kul i alla fall, och det blev en rätt så galen kväll. Människorna vi hängde med var fotografer och street artists och annat löst folk och bodde sju pers i en enorm lägenhet. Trappuppgången var full av konst och hela atmosfären var fantastisk. Väl inne hade dom ett skitstort vardagsrum med massor av yta att va på och en enorm bar som skiljde av emot köket. Det var hur läckert som helst.

Jag måste slå ett slag för två saker. Ipads och mörkbrunt hår.

Jag har verkligen bara använt min ipad som leksak och surfplatta ända sen jag fick den. Tills för tre veckor sen. Med dagens teknik kan man ha skolböckerna i ipaden. och skolmailen. och programmet som vi kallar för blackboard där vi kan se all möjlig information om våra kurser, och allt annat man behöver. Den har lexikon, twitter, facebook, spotify, film, tv4play, draw something, ALLT. Och dessutom slipper man få ryggskott för att man alltid konkar omkring på skolböckerna (dom förresten är tjockare än bibeln.) Den har gått från coolaste leksaken till något jag verkligen inte åker till skolan utan. Alla som pluggar borde ha en ipad.

Andra saken är mörkt hår. Jag färgade håret mörkt igen för första gången på länge. Och jag känner mig som mig igen. Jag borde alltid vara mörk.

Nu är det ny vecka och jag tänkte att jag skulle överleva den också. Vi får väl se hur det går med den saken.

Puss på er :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar