fredag 16 mars 2012

acmi och fredagströtthet.

Hejsan !

Vilken vecka det har varit ! Även om jag har legat bättre till denna veckan än förra i skolan så kändes den ändå hur jobbig som helst. Jag hoppas nästa blir lite bättre. Jag behöver verkligen lite ny energi.

Idag när jag slutade hade jag gjort allt till den här veckan färdigt, även assignmenten som vi har till varje fredagseftermiddag. Det kändes så sjukt skönt.

Efter skolan åkte jag hem till och då hade Emma fixat hemlagad soppa till mig ! Jättegott var det!

Nu i eftermiddag har jag hängt med min vän Sophie en stund på ACMI, Australian center of moving image. Vi gick på en konstutställning av en konstnär jag inte minns namnet på men som gjorde en massa skumma filmer och en del coola tavlor. Det var mycket mysigt. Efter det gick vi på filmmuseet, det var verkligen värt ett besök, även om det var ganska litet.

Väl hemma insåg jag hur trött jag är. Jag längtar så himla mycket efter sängen. Jag hoppas verkligen att jag får lite ny energi tills imorgon. Hoppas eran dag varit bra i alla fall :)

Förresten, har ni sett min nya header ? Den blev också till under veckan efter att jag tröttnat rejält på den förra :)

Lägger upp lite bilder från idag, kolla även in länken som är från en grej på ACMI, lite coolt ändå :)

http://www.acmi.net.au/timeslice/Timeslice.htm?file=ts-20120316-ac4d85fe5a637ede1653a8ee8ba4b5f2.flv




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar