lördag 2 juni 2012

21st och slut på designen !

Gomorron !

Mitt i allt tentaplugg så gick vi ut igår. Jag fyller ju 21 snart och vi skulle ut och fira det ! Vi hängde på ett ställe på Melbourne central som heter Cho Gao. Alla mina närmsta vänner var där och det var hur mysigt som helst. Efteråt drog vi till ett annat ställe en stund och drack lite drinkar. Jag och Emma hade laddat med tacopaj i kylen så det käkade vi inatt när vi kom hem igen. Tråkigt nog tog jag inte med kameran igår, så inga bilder blev det !

I torsdags så hade jag min sista designlektion med redovisning och inlämning. Vi skulle designa högtalare och projektet var värt 70% av hela kursen. Jag ritade så pennorna glödde verkligen och blev klar precis i tid. Det kändes faktiskt ganska bra. När jag började så hade jag ingen aning om hur jag skulle göra, och när jag skulle rita högtalarna i "exploded view" första gången så hade jag verkligen jättemycket problem, men efter 12 varianter och en massa tänk så blev det faktiskt riktigt bra. Och när jag skulle rita min andra design så blev det bra redan på andra försöket. Jag lämnade i alla fall in arbetet och hade en muntlig presentation om det. Jag glömde fota det också, vilket var sjukt dumt, för nu kommer jag inte få tillbaka det. Ska se om Felipe kan hämta mina :)

Nu har jag "bara" tre ämnen kvar att fokusera på. Paniken kommer krypande där.


Jag gick tillbaka och kollade i början av bloggen och hittade en kommentar om hur det kändes innan jag åkte ner hit:

"Jag känner mig alldeles glad och ledsen och spänd och panikslagen och aspepp på samma gång !"

Jag kan säga att jag känner exakt likadant nu när jag ska hem till Sverige igen, knasigt och sant. haha. Jag drömmer mardrömmar om att ingenting alls är sig likt när jag kommer hem, inatt drömde jag t ex att dom hade sprängt bort halva Läjet.

Puss !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar