fredag 15 juni 2012

SVERIGE !

Gomorron på er !

Låt mig berätta om mina senaste dygn. När jag skrev mitt inlägg i måndags så satt jag på ett hostel och hade tömt lägenheten på saker redan dagen innan och hade precis haft ett par killar hos mig som städat min matta. Jag tänkte alltså inte alls stanna i Australien en vecka till, utan snarare ett dygn. Allt var superstressat och alldeles för tight. Är man tidsoptimist så är man.

I tisdags vaknade jag tidigt. Först gick jag till banken och sedan satte jag mig på Starbucks för att plugga det sista inför dagens matteprov. Mitt på dagen åkte jag ut till Prahran och sa lämnade tillbaka nycklarna till min lägenhet och tog en kopp kaffe på Dukes innan jag åkte till Melbourne olympic park och hade sista provet!

När det var över så var det i princip direkt till flygplatsen som gällde, eftersom planet skulle gå 5,5 timmar efter att provet slutade... Emma och Phil var snälla och skjutsade mig till Tullamarine och jag hade bra mycket övervikt kan jag säga..

Väl i Köpenhamn så hämtade bästa Paulina mig på flygplatsen. Det blev lite tårar och massa skratt. Det är helt sjukt att jag varit borta ett år !

Sendå, vi åkte hem till mig och chockade mormor och farmor och farfar och lite senare skulle också mamma och Helen komma hem. Så jag och Paulina hoppade in i en garderob och när dom stod i köket så hoppade vi ut och sa BU ! Mamma vart helt chockad, länge. Efter att ha kippat efter andan en stund så fick hon fram "Jag trodde inte du kunde göra såhär, MOT MIG !!!" Fy va roligt det var. Sen åkte vi in till stan och skulle hämta lillebror från flaket. Han vart gaaaanska förvånad kan jag säga, bara ställde sig och pekade ner på oss ! Och världens kram fick jag när han hoppade ner från flaket.

Jag är så himla glad att jag fick vara med på hans student. Det var verkligen värt hur mycket som helst att få komma hem och vara med på Tobbes stora dag!

Senare på kvällen åkte jag hem och överraskade familjen Bengtsson och hängde med Karin. Dom vart också ganska förvånade hela bunten, hur roligt som helst !

Igår handlade jag och Karin en snabbis på h&m innan vi tog en roadtrip till Jönköping och lämnade farmor och farfar. Tyvärr hann vi inte stanna och träffa några för vi var tvungna att åka hem och mamma var på väg hem till oss också. Och tur var det att vi inte stannade, för vi åkte efter gpsens kortaste väg hem, och den var inte ens asfalterad hela vägen, men roligt hade vi! Såå roligt att hänga med Karin igen.

Idag ska jag upp till Dalarna med mami över helgen. Ikväll ska vi ha middag med alla "barnen" samlade. Eftersom mamma, Jan och Anna aldrig är i Sverige så blir det förmodligen enda gången denhär sommaren. Sen tar jag hennes bil hem och lånar den ett tag! Det kommer bli najs :)











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar