fredag 26 april 2013

fredag och veckans bästa händelser!



Hej på er :)

Det är äntligen fredag och jag känner mig lite smått död efter denna veckan. Jag åkte hem efter skolan och nu sitter jag här i min pyjamas och funderar på att gå och lägga mig. Så sjukt skönt ändå.

Denna veckan har varit värre än vanligt och jag har bara velat att den ska ta slut! Så nu är jag glad att jag överlevt den. Den har ju ändå varit ganska rolig. Bara kitesurfinghistorian från i måndags gjorde ju veckan värd. 

I tisdags så gick jag och James på en sjukt intressant visning av en film som hette Thin Ice. Den handlade om miljö och global uppvärming men istället för bara en massa faktan så berättade den vad forskare gör, vad som får dem att säga att vi är på väg käpprätt emot en himla massa problem och vad som faktiskt händer med jorden just nu. All grundläggande unformation alltså. Det mest instressanta var att dom berättade det på ett sätt som gjorde att alla skulle förstå vad dom pratade om. 

Efteråt hade vi en stor diskussion med alla som var där och det blev väldigt intressant. Jag tyckte det var jätteroligt att diskutera och efteråt så kom han som höll i eventet fram och sa att jag var den enda som lyckades se allt ur ett större perspektiv än vad bara filmen handlade om. Och så bjöd han in mig och James i deras grupp och på middagar och grejer! Sjukt kul!

Dagarna efter det har varit sjukt stressiga och jag har mest velat krypa under en sten och vänta på våren. Dock var vi en av dom få grupperna som lyckades bli klara med allt vi skulle va färdiga med tills idag, och dock hade jag en helt sjuk händelse i skolan idag.

Jag vet att jag snackar mycket om min gearbox. Jag vet jag vet. Men grejen är den, att jag gick in i våran verkstad idag med min grupp. Och när vi kommer in så slutar alla göra vad dom håller på med för en liten stund och står i en ring och bara glor. ALLA dessa grupper hade STORA fyrkantiga växellådor. Dom var verkligen ingenting att hurra över. Och vi kommer dit med min sjukt snygga runda och triangulära lilla skapelse och alla bara tappar hakan. Tillochmed killen som jobbade där kom ut och sa "ÄR DET SÅ DEN SER UT IHOPBYGGD?! JAG HAR VELAT SE DEN SEN JAG LASERSKÄRDE DEN!!! DEN HAR SÅ COOLA FOLMER!" denna killen har alltså sett ALLA gruppers lådor, och han har velat se våran sen dess. Alltså. Jag blev så stolt och generad när alla i min grupp bara "Det är hon som gjort den, hon är designern" att jag ville nästan gå och gömma mig bakom en dörr. haha.

Det var iallafall veckans absolut bästa stund av bekräftelse! Fy va bra man kan vara ibland :)

Nu ska jag lägga mig i sängen och spendera resten av kvällen med att läsa Sheryl Sandbergs bok, Lean in, som handlar om varför kvinnor fortfarande inte har lika mycket makt i samhället och vad vi kan göra för att sluta hindra oss själva från att komma dit vi vill, för det är mycket det det handlar om faktiskt.

Jag hoppas ni får en bra helg.

Puss och kram :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar