fredag 19 augusti 2011

Fredag !

Gomorron !

Här är klockan snart sju och det är värsta kyligt i min lägenhet. Tack och lov att dom ska komma och laga värmen idag ! Dessutom kommer min fällvägg idag ! Iihh... haha . Inte för att jag behöver den just nu, men för att det kommer va sjukt skönt att ha den sen.

Igår gick jag till Richmond för första gången. Helt ärligt så trodde jag inte alls att jag bodde så nära Richmond, men det ligger bara en tågstation bort ! Det medför att jag bor jättenära Olympic park också, där dom har en hel del sportgrejer och en del konserter !

Jag blev iallafall väldigt glad att jag inte bor i Richmond. Just den delen av Richmond som ligger vid tågstationen var helt sjukt förfallen ! SÅN stor skillnad emot South Yarra där allt är fint och rent, haha... (Richmond är stort, det finns säkert fina kvarter längre upp bara)...

Idag ska jag ha veckans roligaste lektion med en helt galet bra lärare. Jag har verkligen sett fram emot denna lektionen hela veckan ! Inte egentligen för att det handlar om att illustrera, utan för att denna läraren verkligen kommer direkt från livet som bildesigner och för att hon vet exakt hur hon vill ha det och vad vi ska kunna när vi går därifrån. Jag känner redan hur mycket jag kommer lära mig ! Varför är inte alla lärare såna ?

Igår var jag på min första studiegrupp. Vi var två som hade problem och en tjej som visste allt. Så nu måste jag plugga ordentligt tills nästa vecka så jag verkligen kommer ifatt ! Jag tänker börja så fort jag kommer hem från skolan.

Just det ! Jag har ju glömt att berätta ! IGÅR FICK JAG POST ! Jag blev så himla glad verkligen ! Det ena var från mamma och det andra var från mormor och morfar ! Snacka om bra överraskning när man kommer hem från skolan ! . Jag satte upp båda på kylen så jag kan se dem varje dag. Sånt gör mig glad ! . Tack så mycket ! ..







Lägger upp lite bilder från gårdagens promenad iallafall !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar