söndag 27 november 2011

Fakesaffran-fakelillebror.

Tjenatjena !

Det är fortfarande regn här. När jag vaknade så forsade det verkligen ner... och än har det inte slutat.

Jag spenderade morgonen med att lära mig massa grejer i photoshop och sen åkte vi in till stan en sväng. Jag tänkte kolla lite på kläder men dom hann stänga innan jag ens hunnit prova nånting ! Typiskt.

Jag sitter här och försöker fundera ut hur vi ska åka och när . Om det blir med flyg eller bil. Och om det blir sydney och/eller gold coast. Allt låter så himla roligt ! . Ayers rock också ! Det ligger verkligen så långt in i öknen man kan komma ! Hur coolt skulle inte det vara att åka dit ? .

Förresten så tänkte Daniel och jag att vi skulle baka lussekatter ! Efter en vända på coles så hade vi allt vi behövde i korgen. Dock hittade vi ingen saffran utan en saffranimitation ! haha.. Vi tänkte att det var värt ett försök eftersom dom inte hade nån äkta. Väl hemma öppnade vi påsen och luktade på det. Luktade inget... Jaja tänkte vi och smakade på det. Det smakade pyttelite salt bara. Det ÄNDA som va som saffran var färgen ! Helt hopplöst ! Nu får vi leta efter ny saffran nästa gång vi handlar ! haha. Bättre lycka nästa gång !

Lite bilder från stan, (Bara dom tre första är från idag, dom andra är från sist det var sol)

Lägg märke till min lillebrors dubbelgångare på näst sista bilden ! Var fasen tvungen att kolla två gånger när han kom från håll ! haha

Regnregnregn.
På tramen
Ett julpyntat Melbourne central

Medans tobbe var Bob Hund var någon annan Tobbe ..... haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar