fredag 9 december 2011

Fisketorsdag

Hej ! Både idag och igår har det varit tokvarmt, nästan 30 grader. Igår åkte vi ner till havet och Daniel fiskade . Det var superhärligt i skuggan och Daniel var mer än lycklig när han fick två fiskar. Jag hade inte mer för mig än att fota allt.

Dessutom åkte jag till Vic roads igår och ansökte om ett körkort ! Så enkelt. Dom tog kort och gjorde ett snabbt syntest och om en vecka så kommer det i brevlådan ! Wihoo !. Eftersom jag inte haft mitt körkort i tre år så har jag nån form av prövotid. Jag får inte bryta reglerna och inte ha mer än 0 promille alkohol i blodet. När man haft körkort i tre år här så får man ha 0,5 promille i blodet, det är ju hur mycket som helst !

Efter körkortet så åkte jag till skolan och hämtade upp lite arbeten ! Betyder släpps nu i dagarna och lite spännande är det såklart ! Jag som inte ens vet vad som är bra och dåligt. haha. Man måste ha över 50% för att klara kursen i alla fall.

Förresten så kom paketen mamma skickat från h&m igår med ! Och nästan allt passade ! En klänning kändes som XXXL fast den var M men jag får sy in den lite så kommer den nog bli fin.

Snart ska vi dra iväg till en kompis födelsedagsmiddag :) Det kommer bli en mysig kväll !

Ha en jättebra fredagskväll alla :)

Lycklig pojke med fisk på kroken



Dom sticks, men dom ska tydligen va goda att äta.



Jag höll mig i skuggan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar